Khamis

CUTI-CUTI MALAYSIA LANGKAWI - Bahagian 2

Assalamualaikum,

             Kita sambung penjelajahan ke pulau lagenda Langkawi.  Kami selamat sampai di jeti Tanjung Lembung, Langkawi hampir jam 7.00 malam.  Selepas selesai pemeriksaan kastam dan permit kereta, kami terus bergerak ke Pantai Cenang di mana kami telah menempah bilik famili di Chalet Rasa Senang.  

Jeti Feri RORO di Tanjung Lembung
       Oleh sebab percutian bajet, jadi kira berbaloi jugalah bayaran bilik di sini untuk tiga malam lebih kurang RM200++.  Yang penting chalet ini berdekatan dengan kedai makan, berhampiran dengan kedai runcit dan jalan utama di Pantai Cenang.


Daftar masuk di sini dulu yer..

Bilik famili kami paling hujung sebelah kanan
       Selesai memunggah beg ke dalam bilik, kami mencari kedai makan dan bersiar-siar di sepanjang jalan utama Pantai Cenang.  Sekitar tahun 1990an dulu (masa belajo) kawasan ini masih tenang dan luas.  Namun kini, keadaan amat-amat berbeza dan rasa sesak nafaspun ada.  Bukan apa, jalan dah luas tetapi susunan dan deretan kedai yang ada bagai cendawan tumbuh selepas hujan di kawasan ini amat merimaskan.  Suasana macam di Phuketpun ada di sini.

    Perut sudah kenyang, kami balik ke chalet dan zzzzzzzz…

Keesokan harinya, kami ronda-ronda di Pekan Kuah dan di sebelah petang pula, kami bersantai di Pantai Cenang sebab budak-budak memang tidak sabar-sabar nak mandi laut.





Lepas mandi laut memang lapar la budak-budak ni..

Berinstagram la…teh tarik ye bukan the tarik…


        Kami juga singgah di Galeria Perdana dan Dataran Lang.  Ramai sungguh pelancong di Dataran Lang.  Semuanya cuba untuk merakamkan gambar dari pelbagai sudut.



Sebelum itu, sempat juga kami ronda-ronda di Tanjung Rhu.Malam itu kami dijemput untuk menikmati hidangan makan malam di  kedai makan sepupu Sang Suami [berdekatan Pusat Latihan Polis jalan ke lapangan terbang], ada orang nak belanja makan ikan bakar malam ni..alhamdulillah..

bersambung……..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan